تبلیغ در بیلبورد و انواع سازه های تبلیغاتی شهری

 

تبلیغ در بیلبورد

 

بیلبوردها شامل تابلوهای بزرگ تبلیغاتی که برای رویت از فواصل دور (معمولا بیش از 20 متر) طراحی شده‌اند. این نوع از رسانه محیطی معمولا در خیابان‌ها - میدان‌ها - تقاطع‌ها و بزرگراه‌ها که مسیر تردد وسایل نقلیه هستند نصب می‌شود و گاه بسته به نوع خلاقیت صاحبان آگهی یا شرکت‌های تبلیغاتی اجرا کننده تبلیغات آن‌ها از قالب‌های یکنواخت خود خارج شده و با جذابیت‌های بصری آمیخته می‌شود. بیلبورد در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم اثر بودن تبلیغات در رسانه‌های چاپی می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را جلب کند.برای شرکت‌های کوچک که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید‌ است. صاحبان این نوع تبلیغات دنبال مشتری نمی‌گردند بلکه این مشتریان هستند که آن‌ها را می‌‌یابد ماندگاری و اثرگذاری طولانی در ذهن مخاطب انواع پیام‌های فرهنگی، تجاری، اجتماعی و سیاسی بر روی آن قابل اکران می‌باشد.قابل رویت در فواصل دور برند را معرفی می‌کند و فروش محصولات را بالا می‌برد.افزایش آگاهی مردم نسبت به ورود کالاهای جدید به بازار.

 

تبلیغ در استرابورد

 

این سازه نوعی استند ایستاده تبلیغاتی است.این سازه می‌تواند به دو صورت با نور و یا بدون نور ساخته شود.به دلیل نیاز به تعداد کم پرژکتور، می‌تواند از سیستم نور پردازی خورشیدی نیز استفاده کند که خود باعث صرفه جویی در مصرف برق خواهد شد.این نوع سازه محیطی ملاک انتخاب توسط صاحبان کالا و شرکت های خدماتی می‌باشد. یکی از مزیت‌ها و برتری‌های سازه‌های استرابورد این است که به واسطه ابعاد کوچک آن در فضاهایی که بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی بزرگ همچون پل‌های عابر پیاده و پل‌های روگذر سواره رو وجود ندارد، قابل نصب هستند. با توجه به زیاد شدن بیش از اندازه تعرفه اجاره بیلبوردهای تبلیغاتی در شهرهای بزرگ ناخودآگاه مزیت ویژه‌ای برای اجاره استرابورد ها بوجود می‌آید و آن پایین بودن قیمت اجاره استرابوردها است. مزیت دیگری که باعث برتری استرابوردها شده زاویه دید پایین و برابر با نگاه راننده است. زیاد بودن تعداد این سازه ها در خیابان‌ها و تکرار طرح‌های تبلیغاتی در خیابان‌ها و محلات مختلف نیز از برتری های این نوع سازه‌ها می‌باشد.

 

تبلیغ در عرشه پل‌های عابر پیاده و سواره

 


 

ویژگی‌های تبلیغ در عرشه پل‌های عابر و سواره به صورت زیر می‌باشد:

زیباسازی و ایجاد تنوع بصری در محیط شهری، جذابیت خاص را در صنعت تبلبغات ایجاد کرده است. محصولات و برند مورد نظر را به مخاطب عام معرفی نماید. هزینه نسبتا پایین این نوع تبلیغات نسبت به سایر تبلیغات محیطی تعرفه تبلیغات پل عابر پیاده نسبت به بیلبوردهای تبلیغاتی ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است به دلیل اینکه ساخت بعضی از پل‌ها شخصی است و صرفا مخصوص شهرداری نیست. پل‌های هوایی و پل‌های عابر پیاده به دلیل اینکه در معابر اصلی شهر و مکان های پر تردد نصب می‌گردد و توسط افراد مختلفی در سطح شهر دیده می‌شود تاثیر بسزایی در فروش کالا یا محصولات صاحب آگهی خواهد داشت.

 

تبلیغ در پنل‌های شیشه‌ای یا CLB   


پنل‌های شیشه ای مدرن یا سی ال بی همچون برادران بزرگتر خود یعنی بیلبوردها از رسانه‌های مهم و تاثیر گذار محیطی محسوب می‌شوند. پنل‌های شیشه‌ای با قابلیت رویت‌پذیری فوق‌العاده برای هر دو مخاطب پیاده و سواره و امکان گنجاندن جزییات نوشتاری بیشتر نسبت به دیگر رسانه‌های محیطی، از موثر‌ترین و کارآمد‌ترین ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی جدید در محورهای داخلی شهری شناخته می‌شوند. امکان نورپردازی در شب یکی از مهمترین مزایای سازه‌های سی ال بی می‌باشد. در تبلیغات از نوع سی.ال.بی امکان شفاف دیده شدن هر دوی تصویر و متن برای مخاطبان سواره همچون صاحبان وسایل نقلیه و نیز مخاطبان پیاده وجود دارد.این پنل‌های شیشه‌ایِ مدرن قابلیت گنجاندن متون بیشتری را به علت نزدیک بودن به مخاطب نسبت به سایر  بیلبوردها، سازه‌های روی پل و دیگر ابزارهای تبلیغات محیطی دارند.