تبلیغات در شبکه نمایش خانگی

 

یکی از جدیدترین و برترین شیوه های تبلیغ کالا و خدمات تبلیغات در شبکه نمایش خانگی است که دارای میلیون‌ها مخاطب و ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشد. به طور کلی منظور از شبکه نمایش خانگی رسانه‌ها و برنامه‌های تولید شده‌ای هستند که به صورت خصوصی برای نمایش در خانه فروخته و یا اجاره داده می‌شوند. در حال حاضر شبکه نمایش خانگی همان پلتفرم‌های اینترنتی هستند که فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی، تله فیلم‌ها و سایر برنامه‌های صوتی و تصویری را در گونه‌های مختلف در اختیار عموم قرار می‌دهد.
تولیدات شبکه‌های نمایش خانگی یا خریداری شده و یا اجاره می‌شوند و سپس در خانه‌های خریداران تماشا می‌شوند. اکثر فیلم‌هایی که در سینماها منتشر می‌شوند هم اکنون در پلتفرم‌های شبکه خانگی منتشر می‌شوند.
شبکه‌های نمایش خانگی به رسانه‌ای پر مخاطب تبدیل شده است و بسیاری از اشخاص آن را به تماشای تلویزیون ترجیح می‌دهند. هر روز شاهد ورود فیلم یا سریال جدیدی هستیم که با تبلیغات رنگارنگ بر در و دیوار مغازه‌های سوپرمارکت و مراکز فروش محصولات فرهنگی خودنمایی می‌کنند و جالب است که هرکدام برای جذب مخاطب و مشتری بیشتر به شیوه‌ای خاص پناه برده است.در واقع در بسیاری از موارد رویکرد طنز شبکه‌های نمایش خانگی به‌عنوان ابزاری برای تبلیغات استفاده می‌شود و با تاکید بر اینکه این برنامه لحظات خوشی را برای شما به همراه خواهد داشت، جذابیت این سریال‌ها را بیشتر می‌کند. به همین دلیل مدیران تبلیغاتی این سریال‌ها از تمام رویکردهای مثبت سریال‌های تولیدی به شکل تصویری یا متنی برای تبلیغات بهره می‌گیرند .

مزایای تبلیغات در شبکه نمایش خانگی:

 • توزیع فراگیر کشوری(برخلاف اکثر شیوه ها مثل مترو، بیلبورد و...)
• استفاده از خاصیت جادوی تصویر تلویزیونی
• تبلیغ بدون پایان و همیشگی
• پایین ترین هزینه (در مقایسه با سایر تبلیغات بصری)

 

تبلیغ در شبکه نمایش خانگی

 

شبکه نمایش خانگی امروزه با تبلیغات خاص خود مخاطبانی محدود اما وفادار را جذب می‌کند. در‌ واقع تبلیغات سریال‌های پخش خانگی روی صفحه بیلبوردها، بزرگراه‌ها و هر مکان پرتردد دیگری قرار می‌گیرد تا پوسترهای اغراق‌آمیز از شخصیت‌های برجسته برای لحظه‌ای ذهن مخاطبان را به چالش بکشد. یک کارشناس تبلیغات در رابطه با شیوه موثر تبلیغات شبکه‌های خانگی به «فرصت امروز» اظهار کرد: کمتر از 10 سال است که شبکه‌های خانگی توانسته‌اند در بین اقشار جامعه مخاطبانی خاص بیابند که بخشی از آن‌ها برای گریز از سانسورها و محدودیت برنامه‌های صدا‌و‌سیما به این برنامه‌ها روی می‌آورند و همین مزیتی برای تقویت تبلیغات در این شبکه‌ها شده است.
کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه نمایش خانگی علاوه بر اینکه بسیار هدفمند هستند، می‌توانند بسیار مقرون به صرفه باشند و حداقل هزینه‌ها بسیار کمتر از یک کمپین تبلیغاتی تلویزیونی است. البته حداقل هزینه‌ها بسته به پلتفرم انتخابی متفاوت است و تحت تأثیر تنظیم هدف انتخابی و مدت زمان کمپین نیز قرار می‌گیرد.

از جمله شبکه‌های نمایش خانگی (VOD) در ایران می‌توان به پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا، فیلم‌نت و... اشاره کرد. این روزها فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی بسیاری در گستره این شبکه‌ها جای گرفته و با استقبال خوبی در بین مردم روبرو شده است. این پلتفرم‌ها بستری مناسب برای پخش تیزرهای تبلیغاتی فراهم کرده‌اند.


برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه تبلیغات در شبکه‌های نمایش خانگی می‌توانید با کارشناسان بینش‌مدیا تماس حاصل فرمایید.