انواع ابزار های تبلیغات محیطی

معرفی تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی را بی شک قدیمی ترین روش تبلیغاتی باید دانست. تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا برای تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می شود. تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند.

ابزارهای-تبلیغات-محیطی.یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن با سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار یا ارائه یک خدمت جدید از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.

انواع ابزارهای رسانه محیطی

 با توجه به نوع مخاطب و درخواست های صاحبان آگهی از بازار هدف ابزارهای مختلفی قابل استفاده هستند  که در اینجا با انواع ابزارهای تبلیغات محیطی آشنا می شویم.

 

بیلبورد های تبلیغاتی

بیلبورد ها یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی در رسانه محیطی محسوب میشوند که قدرتی غیرقابل انکار برای  معرفی محصولات و خدمات شرکت ها دارند. بیلبوردها با اشکال و ایده های خاص می تواند ببننده را به تفکر در خصوص نگرش ها، اهداف و مقصود نهایی طراحان و ایده پردازان برساند و صاحبان کالا و خدمات را به مقصود نهایی و فروش بیشتر و مطلوب تر برساند. با پیشرفت بشر و فناوری های جدید هر از گاهی شاهد ورود ابزارهای جدید به تبلیغات محیطی هستیم که از جمله آنها ورود تلویزیون های غول پیکر شهری را می توان دست آورد قرن بیست یکم دانست.

استندهای تبلیغاتی

 استند سازه ایست که انواع چاپ با مدیاهای مختلف بر روی آن نصب شده واین امکان را به شما می دهد که تبلیغات خود را با وضوح بیشتر و دید بازتر در معرض عموم قرار دهید از مزایای انواع استندها می توان به زیبایی ظاهری و سبک بودن آن اشاره کرد که همین امر باعث پرتابل بودن استندها می گردد.استندها در تیپ ها واشکال متنوع و متفاوت تولید می شوند.

لمپوست بنر

لمپوست بنر، گونه‌ای جدیدی از المان تبلیغاتی است که از میله‌های مستطیلی در ابعاد یک متر در سه متر تشکیل شده و پس از نصب در محل مورد نظر امکان نصب پارچه تبلیغاتی را فراهم می سازد. که توسط دستگاه های رایج چاپ بنر این کار انجام می شود و پس از چاپ و لبه چسبانی بنر، شما بدون هیچ محدودیتی می توانید نسبت به نصب بنر اقدام نمایید.این سازه تکنولوژی جدیدی در بحث تبلیغات محسوب می شود و امکان اجرای تبلیغات در ابعاد مختلف را نیز فراهم می‌کند. با توجه به کم هزینه تر بودن لمپوست بنر در مقایسه با انواع دیگر المان‌های تبلیغاتی، طیف بیشتری از افراد قادر به استفاده از این فضای تبلیغاتی می باشند تا جایی که اشخاص با مشاغل خرد نیز به راحتی قادر به تبلیغات خدمات و کالاهای خود در مقیاس های محلی خواهند بود.

استرابوردهای تبلیغاتی

استرابورد عضو جدید در حوزه رسانه محیطی می باشد که برای اولین بار در کشور در شهر تهران رونمایی شد. این سازه که نوعی استند ایستاده تبلیغاتی است به عبارتی نسل جدید سازه های بادبانی و پرتابل های ایستاده قدیمی است که از چندین سال پیش توسط شهرداری ها جهت اکران های فرهنگی و اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می گیرد.استرابورد سازه ای است که نقایص و ایرادات نسل های قبلی خود را برطرف کرده و ایستایی خوبی در مقابل باد دارد.

تلویزیون های بزرگ شهری

تلویزیون شهری اصطلاحی است که به تابلو های غول پیکری اطلاق می شود که در کنار چهار راه ها ، اتوبان ها ، بزرگراه ها ، پارک ها و استادیوم های ورزشی بر روی دکل های بزرگی نصب شده و به صورت رنگی تصاویر ویدیویی را پخش می کند . هر تلویزیون شهری با کنار هم قرار گرفتن کابینت های مجزایی با سایز حدود یک متر مربع ساخته می شود به طور کلی تلویزیون های شهری از نظر ساختار پیکسلی به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند. در نوع RGB هر پیکسل از یک LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است اما در نوع 2RGB هر پیکسل از دو LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است . نوع 2RGB در شرایط خاصی می تواند بین دو پیکسل واقعی در تصویر ، یک پیکسل مجازی تولید کرده و کیفیت تصویر را به شدت افزایش دهد.

تبلیغات برروی بدنه تاکسی و خودرو شهری

تبلیغات بر روی خودرو یکی از مدرنترین روش های تبلیغاتی به شمار می آید، شما ممکن است در مسیر راه خودتان به سر کار با پوسترها، بیلبوردها و انواع دیگری از تبلیغات مواجه شوید و بدون توجه چندانی از کنارشان عبور کنید. اما اگر با خودرویی که در یک آگهی کادو پیچ شده برخورد کنید، کمی بعید است که توجه تان را به خود جلب نکند. مثل خودروی جدید و نویی می ماند که ناگهان جلوی چشمتان سبز شود و شما برای اولین بار باشد که آن را دیده اید. حتی ممکن است برای این که حس کنجکاوی تان ارضا شود، آن را تعقیب کرده تا آگهی های روی خودرو را تمام و کمال ورانداز کنید. اگر چنین اتفاقی بیفتد، باید گفت که سازنده آگهی توانسته است در جدال بر سر تصاحب هوش، چشم و یا تکه ای از وقت شما درمقایسه با سایر آگهی سازان به پیروزی برسد.

تبلیغات برروی بدنه اتوبوس های شهری

تبلیغات و آگهی بر روی اتوبوس یکی ازموثرترین و جذابترین نوع تبلیغات گرافیکی است، اتوبوس ها به خاطر ویژگی ذاتی خود یعنی قرار گیری در معرض میلیون ها چشم جایگاه مناسبی است برای تبلیغات محیطی و یا میتوان آنهارا به نوعی بیلبوردهای متحرک نامید. در این شیوه به دلیل اینکه اتوبوس مدام در سطح شهر در حال تردد است ، محدوده وسیعی از شهر و میلیونها بیننده را تحت پوشش تبلیغات محیطی قرار میدهد و طیف وسیعی از مخاطبین از شمال شهر تا جنوب شهر و از شرق تا غرب را در بر میگیرد، این نوع تبلیغات به دلیل هزینه پایین نسبت به سایر تبلیغات و تاثیرگذاری بالا، همچنین به دلیل نزدیکی زیاد تبلیغات به مخاطب از لحاظ ارتفاع اتوبوس این نوع تبلیغات را از جمله محبوبترینها در میان صاحبان برندها و محصولات قرار داده است.

تبلیغات پل های هوایی و عابر پیاده

تابلوهای تبلیغاتی بر روی این پل ها به‌گونه‌ای نصب می‌شوند که به راحتی فضای داخلی و پیشانی پل توسط رانندگان و مردم قابل رویت است.

دیواری نویسی و نقاشی دیواری

دیوارنویسی یکی از شیوه های تبلیغاتی محسوب می شود و اگر به درستی اجرا شود تآثیر زیادی در زیبایی شهر ایجاد خواهد کرد اما اگر به درستی طراحی  نشود تأثیر بدی بر زیبایی شهرها دارد، به طوری که در بسیاری از شهرها، دیوارنویسی از سوی افراد و شرکت های کوچک و بزرگ با اهداف  تبلیغاتی و در برخی موارد بدون مجوز این امر صورت می گیرد.

دستگیره های تبلیغاتی

تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس  و خودرو ها علاوه بر اینکه بر مخاطبین بیرون جلب توجه میکنند میتواند فرصت تبلیغ در داخل اتوبوس بر روی دستگیره را هم داشته باشد. طراحی های هر دستگیره می تواند بطور منحصر به فرد نسبت به یک دیگر صورت پذیرد و بر روی هر دستگیره میتواند تبلیغات به صورت دوطرفه و نوع تبیلغ متفاوت باشد.

استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی

استیکرهای سه بعدی یا به عبارت ساده تر برچسب های تبلیغاتی که به صورت سه بعدی طراحی میشود و برروی فضاهای تبلیغاتی مختلف و بخصوص کف خیابان و روی زمین نصب میشود. این برچسب ها علاوه بر زیبایی و داشتن رنگ های شاد که باعث جاری شدن روح و انرژی در فضا میشوند، تاثیر فراوانی برروی مخاطبین دارد و باعث جلب نظر آنها میشود. این رسانه تبلیغاتی بیشتر نوعی هنر محسوب میشود و جزئی از هنر های زیباست و خلق یک اثر تاثیرگذار نیاز به اجرا یا مشاوره مداوم توسط یک هنرمند ماهر دارد.

ابزارهای خلاقانه و نامتعارف

 در بازاری که مملو از محصولات و خدمات مختلف است، خلاقیت حرف اول را می زند. هم خلاقیت در تولید محصول و هم خلاقیت در تبلیغات و اگر تبلیغات برای بازاریابی بدون خلاقیت باشد برای مخاطبان بسیار خسته کننده و ملال آور است و سازندگان تبلیغات نیز کاری بی اثر را انجام داده اند.

تبلیغات اگر به گونه ای منحصر به فرد باشد تاُثیر مطلوبی بر جای خواهد گذاشت و بدین معنا که در بین تبلیغات دیگر تبلیغ شما بر جسته باشد و اینکه منحصر به فردی با هویت برند در ارتباط باشد و اگر درغیر اینصورت شکل بگیرد مخاطب را از دست خواهید داد.

منبع:فرابیلبورد

 

جهت اطلاعات از مشخصات و قیمت انواع رسانه های محیطی  اینجا را  کلیک کنید 

نظر خود را بنویسید

  • هنوز نظری برای این پست ارسال نشده است. اولین نظر را شما ارسال کنید!

نظر خود را بنویسید