مزایا و معایب تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی قادر است تمام جزییات تبلیغاتی را بدون اعمال نظر افراد، در معرض دید مخاطبان قرار دهد، در حالی که رادیو، تلویزیون، روزنامه در ابتدا باید توسط مخاطب پذیرفته و سپس تبلیغات آن ها ارائه شود.

مزایای تبلیغات محیطی

تضمین دیده شدن : از آنجایی که تبلیغات محیطی در مکان های عمومی و در معرض دید قرار دارند، بنابراین توسط افراد زیادی دیده می شوند. بیننده حق انتخاب ندارد و در هر صورت تبلیغ را می بیند. اما در بسیاری از روش های تبلیغات، بیننده حق انتخاب دارد. مثلا در تبلیغات تلویزیونی، بیننده با رسیدن به بخش آگهی های بازرگانی،می تواند کانال را عوض کند. ولی در تبلیغات محیطی، احتمال دیده شدن بسیار زیاد است. در حقیقت تبلیغات محیطی مخاطب را به نوعی در چنگال خود اسیر کرده و حق انتخاب را از او سلب می نماید و در نتیجه بیننده در هر زمان تبلیغات محیطی را مشاهده  می کند.

امکان دیده شدن مکرر : تبلیغات محیطی بر خلاف تبلیغات در تلویزیون و یا مجلات، معمولا مدت زمان زیادی در معرض دید هستند و افرادی که از مکان های خاص بطور روزانه عبور می کنند، بارها تبلیغات محیطی را خواهند دید و احتمال خرید آنان افزایش خواهد یافت. بسیاری از خریداران، زمانی خرید می کنند که تبلیغی را بارها دیده باشند. در حقیقت تبلیغات محیطی بطور مکرر پیام تبلیغاتی را به مخاطبان مخابره و ذهن آن ها را با تبلیغات درگیر می کند.

 بازار هدف انتخابی : در تبلیغات محیطی امکان این وجود دارد که بازار هدف را انتخاب کرد و از طریق انتخاب مکانی خاص به مقاصدی متفاوت و مشخص دست یافت. مثلا با خرید فضایی برای تبلیغات محیطی در نمایشگاه کتاب، می توانید به راحتی پیام خود را به علاقه مندان کتاب برسانید. اگر مخاطبان شما بازاری ها هستند با تبلیغات مناسب در بازار می توانید به آنان دسترسی پیدا  کنید. البته مسلما در تمامی موارد نمی توان هدف را به این سادگی انتخاب کرد.

امکان ارجاع به تبلیغات دیگر : از تبلیغات محیطی می توان به عنوان یک مکمل عالی برای تبلیغات دیگر استفاده کرد. مثلا می توانید درتبلیغ محیطی از بینندگان بخواهید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شما مراجعه کنند و یا برای دریافت بروشور رایگان با شما تماس بگیرند. معمولا تبلیغات محیطی هنگامی بهترین بازده را دارد که با تبلیغات دیگری همراه شود.

معایب تبلیغات محیطی

کوتاه بودن پیام : در تبلیغات محیطی پیام باید بسیار کوتاه باشد زیرا معمولا مخاطبان در حال گذر بوده و ۳ ثانیه وقت دارند تا پیام را بخوانند . پس لازمه موفقیت در این نوع تبلیغات، تهیه متنی کوتاه ، قابل فهم و تاثیر گذار است که این کاری مشکل است.

غیر قابل استفاده برای مناسبت های خاص و کوتاه مدت : قراردادهای تبلیغات محیطی معمولا برای زمان های کوتاه مدت منعقد نمی شوند. بسیاری از شرکت ها یا سازمان ها، فضاهای تبلیغاتی را به صورت حداقل ۳۳ ماهانه اجاره می کنند و این موضوع مانع تبلیغات کوتاه مدت می شود.

تبلیغات محیطی در واقع تصاویری هستند که در زمان مناسب، در بهترین مکان پیش روی بیننده قرار می گیرند و بیشترین تاثیر را در ذهن می گذارند. تبلیغات محیطی معمولا اولین پیامی است که مشتری بالقوه از محصول دریافت می کند، این تبلیغات در مکان هایی تعبیه می شوند که خواه ناخواه در تیررس بیننده باشند به همین دلیل نسبت به تبلیغات تلویزیونی یا بسیاری از انواع تبلیغات دیجیتالی که بیننده اختیار بیشتری در دیدن آن دارد، برتری دارند. اما اینگونه تبلیغات نسبت به سایر انواع تبلیغات از حساسیت بیشتری نیز برخوردارند چراکه بیننده ممکن است آن را در کسری از ثانیه ببیند و عبور کند پس لازم است که پیام تبلیغ واضح، ساده، با حداقل جزئیات و همراه با تصاویر و رنگ های تاثیر گذار باشد. سرعت انتقال صحیح پیام مهمترین نکته در تبلیغات محیطی است پس بهتر است پیام تبلیغ با تصویر انتقال داده شود یا در صورت استفاده از کلمات، عبارات به نسبت جملات از تاثیرگذاری بیشتری برخوردارند. در تبلیغات محیطی لزومی نیست تمام نکات و مزایای محصول را متذکر شویم، کافیست تنها مخاطبین را از وجود محصول خود باخبر کنیم، مخاطب اگر مشتری شما باشد، اطلاعات لازم را از طریق سایر روش های تبلیغ در می یابد.

انواع ابزار تبلیغات محیطی:

  • بیلبوردهای تبلیغاتی 
  • تبلیغات برروی بدنه تاکسی ها و اتوبوس های شهری
  • استندهای تبلیغاتی
  • استرابوردهای تبلیغاتی
  • تلویزیون های تبلیغاتی شهری
  • تبلیغات پل های هوایی و عابر پیاده
  • دیوار نویسی
  • استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی
  • دستگیره های تبلیغاتی
  • سایر روشهای خلاقانه 

منبع:فراهنگ

جهت اطلاعات از مشخصات و قیمت انواع رسانه های محیطی  اینجا را  کلیک کنید 

نظر خود را بنویسید

  • هنوز نظری برای این پست ارسال نشده است. اولین نظر را شما ارسال کنید!

نظر خود را بنویسید