تبلیغات محیطی دیجیتال (DOOH) چیست؟

تبلیغات محیطی (OOH) کانال تبلیغاتی هستند که برای قرن‌ها وجود داشته است. مدت‌ها قبل از اینکه فناوری دیجیتال بر فضای دنیا حاکم شود، بازاریابان پیام‌های خود را به خیابان‌ها آوردند. تبلیغات محیطی آزمون زمان را پس داده‌اند و به عنوان یکی از تأثیرگذارترین رسانه‌ها در گذشته و حال، به آسانی با پیام های بزرگ، جسورانه و زیبا به یکباره به مخاطبان گسترده‌ای می‌رسند. در طول دهه گذشته، تبلیغات محیطی دیجیتال (DOOH) موفقیت ثابت شده OOH را با قابلیت‌های انقلابی یک کانال دیجیتال ترکیب کرده و آن را به یکی از سریع‌ترین و تاثیرگذارترین رسانه‌های تبلیغاتی امروزی تبدیل کرده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی هرچه بیشتر تبلیغات محیطی دیجیتال (DOOH) بپردازیم:

تبلیغات محیطی (OOH) چیست؟

تبلیغات محیطی یا OOH به هر رسانه تبلیغاتی که در خارج از خانه یافت شود، گفته می‌شود. اولین نمونه‌ای که اغلب به ذهن می‌رسد، بیلبوردهای بزرگتر از حد معمول موجود در میدان‌های شهر است. با این حال، این نوع از تبلیغات در مکان‌های زیادی از جمله بزرگراه‌ها و خیابان‌ها وجود دارد. به طوری که وقتی مشغول انجام فعالیت‌های روزانه خود هستید، در معرض ده‌ها تبلیغ بزرگ و کوچک قرار می‌گیرید.

تبلیغات محیطی دیجیتال (DOOH) به چه معناست؟

به طور سنتی، تبلیغات OOH شامل علائم بصری ثابت مانند پوستر یا بیلبوردهای چاپ شده بود. با این حال، همانطور که جهان دیجیتالی‌تر شده، صنعت تبلیغات محیطی (OOH) نیز بهبود یافته است. دیجیتال ساینیج به تدریج شروع به ارتقاء رسانه در کنار تبلیغات چاپی استاتیک کرد و کانال تبلیغات محیطی دیجیتال که معمولاً به عنوان DOOH شناخته می‌شود را ایجاد کرد. تبلیغات محیطی دیجیتال (DOOH) یک نوآوری پویا در فناوری تبلیغات است که پتانسیل های بازاریابی جدید را باز می‌کند.

 

چرا DOOH یک رسانه تبلیغاتی قدرتمند است؟


در عصر پربار اطلاعات، برای بازاریابان ضروری است که پیام خود را به روشی هیجان انگیز و چشم نواز منتقل کنند و به افرادی دست یابند که واقعاً از دیدن محتوای آن‌ها سود می‌برند. صفحه‌های نمایش دیجیتال در دنیای فیزیکی، خلاقیت‌های پر زرق و برقی را ارائه می‌دهند که کانال‌های دیگر به سادگی نمی‌توانند ارائه کنند.

برای درک این موضوع، بهتر است بدانید که 98٪ از مصرف‌کنندگان حداقل از یک مکان با وجود DOOH در 30 روز گذشته بازدید کرده‌اند. در واقع، اکثر مردم در یک روز با چندین صفحه نمایش دیجیتالی مواجه می‌شوند! این رسانه به قدری در زندگی روزمره ما در هم تنیده است که ندیدن آن تقریبا غیرممکن است، با این حال بدون دخالت بیش از حد در زندگی ما ادغام می‌شود و راهی موثر برای تبلیغ کنندگان ایجاد می‌کند تا بدون ایجاد اختلال در مقابل مشتریان قرار گیرند. علاوه بر این، 84٪ از مصرف کنندگان به یاد می‌آورند که تبلیغات محیطی دیجیتال را دیده‌اند. بنابراین، اگر می‌خواهید بدون برخی از مشکلات کانال‌های تبلیغاتی دیگر، تأثیر مؤثری داشته باشید، تبلیغات محیطی دیجیتال ممکن است راه حل مناسبی باشد.

 



مزایای تبلیغات محیطی دیجیتال (DOOH)

نادیده گرفتن غیرممکن است: نمایشگرهای DOOH این فرصت را دارند که روی مخاطبان زیادی تأثیر بگذارند. در حالی که مردم تبلیغات آنلاین را آزاردهنده می‌دانند، معمولاً تبلیغات بنری را نادیده می‌گیرند، مسدودکننده‌های تبلیغات را تنظیم می‌کنند و از تبلیغات YouTube چشم پوشی می‌کنند، نمی توانند تبلیغات محیطی دیجیتال را نادیده بگیرند. شما نمی‌توانید از آن‌ها بگذرید، آن‌ها را خاموش کنید و به ندرت بدون دیدن آن‌ها از کنار آن‌ها عبور کنید. به همین دلیل، آن‌ها در افزایش آگاهی از برند عالی هستند و هنگامی که به درستی اجرا شوند، مخاطبان حتی می‌توانند برای تعامل با نمایشگر DOOH اقدام کنند.


جمع‌آوری داده‌های بهبود یافته: تبلیغات OOH سنتی فاقد معیارهای کلیدی است که تبلیغ‌کنندگان برای اندازه‌گیری عملکرد به آن تکیه می‌کنند. چگونه یک بیلبورد معمولی تعداد خودروهایی که از کنار آن عبور می‌کنند را پیگیری می‌کند؟ چگونه می‌تواند داده‌های تقسیم بندی مخاطب را بازیابی کند؟ به طور خلاصه، نمی‌تواند!
اما نمایشگرهای DOOH را می‌توان با انواع مختلفی از حسگرها و نرم افزارها ادغام کرد که به تبلیغ کنندگان اطلاعاتی در مورد اینکه چه تعداد از مردم با چه گروه‌های سنی و جنسی تبلیغ آن‌ها را مشاهده کرده‌اند و چه زمانی از روز تبلیغ بیشتر دیده شده است، ارائه دهد.
یک مدل جمع آوری داده‌ها اتصال به اینترنت و انتقال داده‌هاست. به عنوان مثال، برخی از کیوسک‌های کنار جاده‌ای یا نمایشگرهای تبلیغاتی دیجیتال به وب متصل هستند و حتی وای فای رایگان را در اختیار عموم قرار می‌دهند. این ویژگی به کیوسک اجازه می‌دهد تا به دقت تعداد دستگاه‌های متصل به آن را ردیابی کرده و همچنین اطلاعات مربوط به آن دستگاه‌ها را جمع آوری کند.

صرفه جویی در هزینه: نمایشگرهای DOOH ممکن است سرمایه گذاری اولیه قابل توجهی نیاز داشته باشند، اما بازده بالایی ارائه می‌دهند. با DOOH، بسیاری از فرآیندها توسط نرم‌افزار رایانه‌ای که به پلتفرم‌های سمت تقاضا (DSP) معروف است، به طور خودکار مدیریت می‌شود. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند فضای تبلیغاتی جدیدی بخرند و پیام‌های تبلیغاتی را با چند کلیک به‌روزرسانی کنند. تغییر مالکیت سریع است و نیازی به هزینه نصب ندارد. به علاوه، بسیاری از نمایشگرهای دیجیتال از طریق تبلیغات مختلف اجرا می‌شوند، بنابراین شرکت‌ها می‌توانند هزینه فضای تبلیغات را با دیگران به اشتراک بگذارند.

دوام: DOOH از فضاهای تبلیغاتی سنتی OOH ایمن‌تر است. همه نمایشگرهای دیجیتال مدرن برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت ساخته شده‌اند. به این ترتیب، تبلیغات را می توان در تمام طول سال بدون نیاز به نگهداری یا تعمیر دستگاه پخش کرد. از سوی دیگر، فضاهای تبلیغاتی سنتی OOH فرسودگی روزمره را تجربه می‌کنند. معمولاً پاره می‌شوند، از هم می‌پاشند، آسیب آب ناشی از باران یا برف را تحمل می‌کنند، یا بعد از مدتی درخشش خود را از دست می‌دهند.

پویایی: جنبه دیجیتالی DOOH به این معنی است که شرکت‌ها دیگر محدود به یک تصویر ثابت نیستند. آن‌ها می‌توانند فیلم‌ها، تصاویر متحرک، نمایش اسلاید، انیمیشن، بازی‌های تعاملی و موارد دیگری را پخش کنند.
در مقایسه با OOH و سایر اشکال تبلیغات، مانند تبلیغات بومی و نمایشی، تبلیغات محیطی دیجیتال (DOOH) فرصت‌های بیشتری را برای جلب توجه، تعامل مستقیم با مخاطبان و امتحان یک ایده نوآورانه جدید ارائه می‌دهد.
یکی دیگر از روندهای محبوب تبلیغاتی محیطی دیجیتال در حال حاضر، کمپین‌های همه کانالی است، که در آن شرکت‌ها تبلیغات مشابهی را در تلفن همراه، دسکتاپ، نمایشگرهای دیجیتال و سایر کانال‌های بازاریابی اجرا می‌کنند. این واقعاً تجربه برند را برای مصرف کننده افزایش می‌دهد و یک پیام واضح و منسجم ایجاد می‌کند.

تنوع و شخصی سازی: جنبه دیجیتالی DOOH ارسال خلاقیت‌ها به رسانه را آسان می‌کند و به تبلیغ کنندگان انعطاف‌پذیری برای تغییر و به‌روزرسانی تبلیغات می‌دهد. تبلیغ‌کنندگان به راحتی می‌توانند خلاقیت‌های مختلفی را بر اساس آب و هوا، زمان روز، الگوهای ترافیک، افرادی که با آگهی در تعامل هستند و موارد دیگر پخش کنند.

پاسخگویی: نمایشگرهای OOH سنتی زمان زیادی طول می‌کشد تا به روز شوند یا جایگزین شوند، اما کمپین‌های دیجیتال می‌توانند به سرعت ایجاد، آپلود و به واحدهای رسانه ارسال شوند. این ویژگی به تبلیغ‌کنندگان فرصت می‌دهد تا تبلیغات شخصی‌تر و مرتبط‌تر ایجاد کنند. برای مثال DOOH نقش مهمی در طول همه گیری کووید-19 ایفا کرد. به طوری که، بسیاری از برندها به سرعت استراتژی تبلیغات خود را تغییر دادند، محتوای مرتبط تری ایجاد کردند، افراد را به پوشیدن ماسک و واکسینه شدن تشویق و از کمک های فراوان افراد خط مقدم تجلیل کردند.

تقویت تجربه برند: نمایشگرهای DOOH معمولاً در خارج از فروشگاه یک شرکت دیده می‌شوند. با این حال، نمایشگرهای DOOH درون فروشگاه نیز محبوبیت پیدا می‌کنند، زیرا ثابت کرده‌اند که راهی عالی برای هدایت ترافیک، برجسته کردن محصولات خاص و تضمین فروش نهایی هستند.

تبلیغات محیطی دیجیتالی فرصت‌های فوق العاده‌ای را برای کسب و کارها و برندها فراهم می‌کند تا با موفقیت آگاهی خود را افزایش دهند و تبلیغات جذاب و نوآورانه ایجاد کنند.

اگر به اجرای تبلیغات محیطی دیجیتال DOOH علاقه مند هستید، بینش مدیا می‌تواند به شما در راه اندازی، مدیریت و بهینه سازی کمپین‌هایتان کمک کند. در پلتفرم بینش مدیا، می‌توانید به راحتی تبلیغات همه کاناله هدفمند را اجرا کنید.

نظر خود را بنویسید

  • هنوز نظری برای این پست ارسال نشده است. اولین نظر را شما ارسال کنید!

نظر خود را بنویسید