تبلیغات کلیکی چیست؟

یکی از روش های رایج و البته موثر در تبلیغات، تبلیغات در موتور های جستجو می باشد. پرداختی هزینه تبلیغات در این روش مقداری متفاوت  از دیگر روش هاست. در این روش  میزان مبلغ پرداختی بر اساس تعداد کلیک ها  بر روی تبلیغ براورد می شود. برای انجام اینگونه تبلیغات شما باید با یک سری از واژگان آشنا شوید.PPC مخفف عبارت " Pay Per Click " یک نوع پشتیبانی از تبلیغات آنلاین و بازاریابی اینترنتی است که بر روی طیف گسترده ای از وب سایت ها، از جمله موتورهای جستجو، که در آن تبلیغ کننده گان فقط در صورت کلیک کاربر بر روی آگهی، هزینه پرداخت می کند. از این رو به آن، 'پرداخت به ازای هر کلیک' می گویند.در تعریفی مختصر PPC یک راه حل مقرون به صرفه برای جلب توجه مخاطبان هدف به سایت شما است در حالی که سایر استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای دریافت رتبه طبیعی به تدریج به سایت شما کمک می کند.به عبارتی، تبلیغات PPC مانند یک مزایده و حراج بی صدا کار می کنند. تبلیغ کنندگان پیشنهادات را بر روی کلمات کلیدی یا عباراتی که فکر می کنند مخاطبان در قسمت جستجو برای پیدا کردن یک محصول خاص آنها را تایپ می کنند، قرار می دهند. هنگامی که کاربر در یک متن جستجو کلمات کلیدی تبلیغ و یا کلمات مرتبط با آن را تایپ می کند و یا از سایتی بازدید می کند که محتوای آن با کلمات کلیدی تبلیغ در ارتباط است ممکن است تبلیغات PPC ظاهر شوند. در موتورهای جستجو، یک تبلیغ PPC به طور کلی بالا و یا در سمت راست نتایج جستجو قرار دارد که به راحتی قابل مشاهده است. در انواع دیگر وب سایت ها، تبلیغات PPC ممکن است در محلی که طراح سایت تعیین کرده است که بیشتر به نفع سایت و تبلیغ کننده خواهد بود قرار بگیرد.برای فرق قائل شدن بین تبلیغات PPC با نتایج جستجوی طبیعی نمایش داده شده در صفحه، موتورهای جستجو اغلب تبلیغات PPC را تحت عنوان "تبلیغات حمایتی" یا "لینک حمایت شده" قرار می دهند. به طور کلی، تبلیغات PPC برای کاربران وب و تبلیغ کنندگان به طور یکسان مفید می باشد.

این نوع تبلیغات در بین برندها و بازاریابان دارای محبوبیت بسیاری است. این موضوع دو دلیل دارد. اول اینکه به شما اجازه می‌دهد به مجموعه‌ای وسیع از وب‌سایت‌های فارسی دسترسی داشته باشید و تبلیغ خود را در آنها نمایش دهید. دلیل دوم هم این است که تنها به ازای کلیک هزینه پرداخت خواهید کرد که یعنی برای کسانی که وارد وب‌سایت شما شده‌اند.

اگر تبلیغات وب سایت شما توجه افراد را جلب نکرد و هیچ کسی بر روی آن کلیک ننمود، در این صورت هیچ پولی پرداخت نخواهید کرد. به خاطر داشته باشید اگر بر روی آگهی شما کلیک شود، اما مطالب مورد توجه خوانندگان قرار نگیرد، در این صورت نیز باید هزینه های آن را به ازای هر کلیک به موتور جستجو پرداخت نمایید. بنابراین بسیار مهم است که از ارتباط بسیار خاص کلمات کلیدی استفاده شده در این تبلیغات با اهداف مخاطبان خود مطمئن شوید.در حالی که این متد تبلیغاتی نسبتاً ساده به نظر می رسد، اما در واقع یکی از بزرگترین ترسهای مبتدیان( البته با داشتن دلایل منطقی) در امر تبلیغات می باشد. پس اگر شما دقیقاً نمی دانید که در حال انجام چه کاری هستید، بنابراین به سرعت تمامی بودجه تبلیغاتی خود را از دست خواهید داد. از سوی دیگر اگر از این روش به درستی استفاده شود پاداش آن برای وب سایت شما می تواند بسیار بزرگ باشد. این موضوع بسیار مهم است که تنظیمات وب سایت شما درست بعد از سعی و تلاش شما جهت تبلیغات و حتی قبل از در نظر گرفتن تبلیغات کلیکی چگونه بوده است. 

منبع:شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا

نظر خود را بنویسید

  • هنوز نظری برای این پست ارسال نشده است. اولین نظر را شما ارسال کنید!

نظر خود را بنویسید