سهم صدای برند چیست؟

از آنجا که برندها کانال‌ها و راه‌­های جدیدی را برای تبلیغ محصولات خود پیدا می‌­کنند، میزان داده‌­ها و معیارهای مورد نیاز برای بررسی و ردیابی نیز افزایش می­‌یابد. حجم زیاد داده­‌های عملکردی ممکن است شما را سردرگم کند. اینکه "کدام معیارها برای شما اهمیت دارد و باید بر کدام معیارها تمرکز کنید؟ " بسیار مهم است.

خوشبختانه ، معیاری وجود دارد که دقیقاً مکان شما را در بازار و نسبت به رقبا نشان می­‌دهد معیاری به نام "سهم صدای برند".

سهم صدا (Share of Voice) معیاری است که مکان شما را در بازار مشخص کرده و آن را به نقطه عالی برای شروع تبدیل می‌­کند. آیا نام تجاری شما در مکالمات مرتبط با نوع محصولاتی که می‌­فروشید مطرح می­‌شود؟ آیا مردم شرکت شما را در صنعتتان پیشرو می‌­دانند؟ اگر اینطور نیست ممکن است با سهم صدای برند خود مشکل داشته باشید.

در این مقاله، ما این معیار را به طور عمیق بررسی می­‌کنیم و راه­‌هایی را به شما نشان می‌­دهیم که ‌سهم خود را در رسانه‌­های اجتماعی و سایر کانال­‌ها افزایش دهید.

 

سهم صدا چیست؟

سهم صدا معیاری از بازار برند شما در مقایسه با سایر برندهای همان صنعت است. میزان آگاهی از نام تجاری و مشارکت مشتری را اندازه‌­گیری می­‌کند تا به شما نشان دهد چگونه در رقابت شرکت می­‌کنید. در مفهوم سنتی، سهم صدا تعیین می­‌کند که میزان هزینه رسانه شما در مقایسه با رقبایتان چقدر است.

با رشد کانال‌­های بازاریابی دیجیتال، تعریف سهم صدا به گونه‌­ای تکامل یافته است که دید آنلاین را به طور کلی شامل می‌­شود و در حال حاضر عناصر مختلف بازاریابی دیجیتال و تبلیغات را در بر می‌­گیرد.

اندازه‌­گیری سهم صدای برند کمک می­‌کند تا تصویر بزرگتری از برند خود و جایگاه آن ببینید و به شما امکان می­‌دهد فرصت­‌های رشد و بهبود را پیدا کنید.

 

 

سهم صدای برند چگونه اندازه‌­گیری می­‌شود؟

برای محاسبه سهم صدا از فرمول زیر استفاده می‌­شود:

سهم صدا = معیارهای برند شما / معیارهای کل بازار

فرمول سهم صدا در همه کانال­‌های بازاریابی یکسان است و با کمی تغییرات در معیارهای خاص اعمال می‌­شود.

 

به طور کلی، هنگام محاسبه سهم صدا باید به چهار حوزه اصلی توجه کرد:

 

1.سهم صدا در رسانه‌­های اجتماعی:

مکالمات مصرف­‌کنندگان برند شما در پلتفرم‌­های مختلف اجتماعی به سهم شما در رسانه­‌های اجتماعی می­‌افزاید. از آنجا که شما می­‌توانید پست­‌ها و مکالمات واقعی مصرف­‌کنندگان را اندازه‌­گیری کنید، این معیار بسیار دقیق است.

ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه­‌های اجتماعی این فرآیند را با شناسایی همه برندها یا نام برند شما در پلت‌فرم­‌ها ساده می­‌کنند. شما می‌­توانید معیارهای برند خود را با رقبا مقایسه کنید تا دقیقاً بدانید که در کجا ایستاده‌­اید. همچنین می­‌توانید نتایج را بر اساس کلمات کلیدی و سایر فیلترهای پیشرفته محدود کنید.

2.سهم صدای تبلیغات کلیکی (PPC)

سهم صدای PPC شما میزان دیده­‌شدن تبلیغات شما را در مقایسه با تعداد دفعاتی که یک تبلیغ می‌­تواند دیده شود، اندازه­‌گیری می­‌کند. یکی از ابزارهای محاسبه این معیار گوگل ادوردز (Google AdWords) است که به شما امکان می­‌دهد این مقدار را به عنوان سهم موثر محاسبه کنید و با استفاده از این قابلیت، تنظیمات کمپین و کلمات کلیدی خود را انجام دهید.

شما می‌­توانید از داده­‌های سهم صدای PPC  خود برای تعیین میزان کارآیی کمپین­‌های فعلی، یا جایی که باید بودجه خود را تنظیم کنید نیز استفاده کنید.

 

3.سهم صدای سئو

محاسبه سهم صدا در جستجوها ساده نیست، اما می‌­توان با استفاده از ابزارهای SEO که میزان جستجوی کلمات کلیدی مهم برای کسب‌­وکار شما با رقبا را مقایسه می­‌کند، این معیار را محاسبه کرد.

ابتدا به فهرستی از کلمات کلیدی اصلی مرتبط با صنعت خود نیاز دارید، کلماتی که بیشترین کلیک را برای یک موضوع خاص دریافت می­‌کنند. سپس با استفاده از ابزارهای سئو معیار سهم صدای جستجوی خود را بدست آورید. این داده‌­ها تعیین می­‌کند آیا در جستجوهای موضوعات کلیدی مرتبط با کسب­‌و­کار خود قرار دارید یا خیر که البته ممکن است نیاز به افزایش تلاش­‌های تحقیقاتی رقابتی خود داشته باشید.

 

4.سهم صدا در رسانه‌­ها

سهم صدا در رسانه­‌ها میزان نام تجاری شما در وب سایت‌­ها و وبلاگ­‌های خبری را بیان می­‌کند. اینکه کدام نشریات صنعتی در مورد نام تجاری شما صحبت می‌­کنند و در چه زمینه‌­ای؟ چند نفر از کارشناسان صنعت یا روزنامه‌­نگاران درباره شما و در چه زمینه­‌ای می­‌نویسند؟ این معیار به شما ایده­‌ای از محبوبیت برند شما در بین همتایان و متخصصان صنعت می­‌دهد.

همچنین شما می­‌توانید تشخیص دهید کدام نشریات در مورد رقبای شما صحبت می­‌کنند و ملاحظه کنید که چه تعداد از نشریات آن­‌ها را در مقایسه با شما بیان کرده‌­اند، این مسئله به شما این ایده را می­‌دهد که بر روی کدام نشریات باید تمرکز کنید و تلاش­‌های خود را در زمینه روابط عمومی بهبود دهید.

 

 

5 راه برای افزایش سهم صدا در رسانه­‌های اجتماعی

همانطور که گفتیم رسانه­‌های اجتماعی یک کانال عالی برای افزایش سهم نام تجاری شما برای نتایج سریع‌تر است که می‌­توانید آن را اندازه­‌گیری و اصلاح کنید.

تجزیه و تحلیل تأثیر کمپین­‌های SEO و PPC شما، ممکن است زمان­بر باشد، همچنین شما کنترل کمی روی سهم صدا در رسانه‌­ها دارید زیرا شامل کار با نشریات شخص ثالث می‌­شود. بنابراین کنترل و تنظیم رسانه­‌های اجتماعی آسان­ تر است. شما می­‌توانید عملکرد خود را به سرعت تجزیه و تحلیل کرده و سپس تغییرات را برای بهینه سازی تلاش‌های خود ایجاد کنید.

برای افزایش SOV رسانه‌­های اجتماعی خود، این پنج نکته را امتحان کنید:

1. همیشه در کانال‌­های اجتماعی فعال باشید

برای اینکه برند شما در رسانه‌­های اجتماعی مشاهده شود، باید فعال باشید. با در نظر گرفتن میلیون­‌ها مکالمه که هر روز در شبکه­‌های اجتماعی در حال انجام است، یک توئیت روزانه یا ارسال یک پست اینستاگرامی در روز باعث مشاهده بیشتر می‌­شود. به علاوه، الگوریتم­‌های شبکه­‌های اجتماعی رفتارهایی مانند مشارکت فعال و ارسال منظم را در اولویت قرار می‌­دهند. اگر به طور فعال و پیوسته محتوا را به اشتراک نگذارید، صدای برند شما از بین می‌­رود. این بدان معناست که رقبای شما این فرصت را دارند که سهم خود را در زمان عقب ماندن شما افزایش دهند.

بنابراین برای افزایش صدای نام تجاری خود در رسانه­‌های اجتماعی، می­‌توانید با ایجاد یک تقویم رسانه‌­های اجتماعی، برنامه­‌ریزی محتوای خود را از قبل انجام دهید و پست­‌های خود را به طور مداوم منتشر کنید.

 

2. مشارکت کنید

رسانه‌­های اجتماعی تنها کانالی برای توزیع محتوا نیست، بلکه مکانی برای ارتباط و تعامل جوامع با یکدیگر است. این بدان معناست که علاوه بر ارسال منظم پست، باید با مخاطبان خود نیز ارتباط برقرار کنید. به نظرات و پیام‌­های آن­ها پاسخ دهید و به شکایت یا درخواست پشتیبانی آن­‌ها رسیدگی کنید. همچنین حتما از این فرصت برای قدردانی و تشکر از مشتریان وفادار خود برای انتخاب برندتان استفاده کنید.

3. محتوای اجتماعی با ارزش به اشتراک بگذارید

یکی از بهترین راه‌­ها برای جلب مشارکت مردم در مورد برند شما ایجاد محتوای با ارزش اشتراک­‌گذاری است. محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطبان شما ارزش ایجاد کند، و آن­‌ها را تشویق ­کند تا آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. این بدان معناست که محتوای شما بهتر است آموزشی، الهام بخش و یا سرگرم کننده باشد.

4. ارتباطات را به شبکه‌­های اجتماعی سوق دهید

اگر مشتریان شما درگیر کانال­‌های دیگر مانند پست­‌های وبلاگ هستند، به دنبال یافتن راهی برای هدایت گفتگوها به شبکه‌­های اجتماعی خود باشید. می­‌توانید مکالمه‌­هایی را که در چندین پلتفرم انجام می‌­شود ادغام کنید تا مشارکت بیشتری را ایجاد کرده و در نهایت سهم صدا را افزایش دهید.

سوق دادن مکالمات به شبکه­‌های اجتماعی باعث تعامل بیشتر برای افراد می‌­شود. این امر همچنین سهم اجتماعی برند شما را افزایش می­‌دهد زیرا مکالمات و نام تجاری شما در شبکه­‌‌های اجتماعی افزایش می­‌یابد.

در بسیاری از موارد، مکالمات شبکه‌­های اجتماعی برای عموم قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین پاسخ خوب به مشتری بر شهرت برند شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت و به نزدیک شدن سایر مشتریان به خرید کمک خواهد کرد.

5. برای جلب علاقه از شبکه­‌های اجتماعی فراتر بروید

افزایش سهم صدای برند شما در رسانه‌­های اجتماعی متوقف نمی­‌شود و راه­‌های زیادی برای تقویت صدای برند با استفاده از سایر کانال­‌های بازاریابی وجود دارد:

به دنبال جلب توجه افراد از وبلاگ­‌های معتبر و تأثیرگذار صنعت به سمت وبلاگ­‌های خود باشید. این یک راه عالی دیگر برای به دست آوردن جایگاه برند در نشریات اصلی است که می‌­تواند به طور همزمان سهم صدای رسانه­‌ای و سئوی برند شما را افزایش دهد. علاوه بر این، هنگامی که آن نشریات و تأثیرگذاران محتوای وب­‌سایت‌های ارتباط جمعی خود را با دنبال‌­کنندگان رسانه‌­های اجتماعی خود به اشتراک می­‌گذارید، باعث ایجاد گفتگو در مورد برندتان و در نتیجه افزایش سهم صدای رسانه­‌های اجتماعی خود می‌­شوید.

تلاش‌های SEO خود را افزایش دهید تا محتوای خود را در صفحه اول Google قرار دهید و بازدید بیشتری داشته باشید. برای شروع، بر جستجوی کلمات کلیدی کاربر تمرکز کنید و از آن کلمات کلیدی برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا که مردم به دنبال آن هستند استفاده کنید.

برای افزایش آگاهی از نام تجاری، تبلیغات پولی جذاب و فریبنده از طریق کانال­‌های شبکه­‌های اجتماعی اجرا کنید. انواع مختلف راه­‌های تبلیغاتی خلاقانه را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهترین نتایج را ارائه می‌دهد.

نظر خود را بنویسید

  • هنوز نظری برای این پست ارسال نشده است. اولین نظر را شما ارسال کنید!

نظر خود را بنویسید