مزایا و معایب تبلیغ در مطبوعات

صاحبان کسب و کار مجبورند برای افزایش مشتری و معرفی محصولات خود، از تبلیغات استفاده کنند. انتخاب رسانه مناسب برای تبلیغات، بسیار مهم است. تقریباً تمامی کسب و کارها در مقطعی از زمان، به تبلیغات در مطبوعات نیاز دارند. مطبوعات رایج ترین رسانه تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک به شمار می روند. روزنامه ها هنوز هم بسیار رایج هستند و در رسانه ها ، بیش از بقیه در دسترس هستند پس یکی از بهترین گزینه ها برای تبلیغ، روزنامه و مخصوصاً روزنامه های محلی هستند

مزایای تبلیغات در مطبوعات

  •  پوشش گسترده : مطبوعات معمولاً تیراژ بالایی دارند و به راحتی در دسترس هستند بسیاری از مردم و همچنین صاحبان کسب و کار، روزانه مطبوعات می خوانند. با  تبلیغ در مطبوعات براحتی می توانید به مشتریان دسترسی پیدا کرد
  • انعطاف پذیری : در تبلیغات مطبوعاتی، به راحتی می توانید بخواهید که تبلیغ شما در روز خاصی از هفته چاپ شود ابعاد تبلیغ قابل تغییر است و در بسیاری از موارد  نیازی به ارسال طرح ندارید و می توانید با تلفن، متن موردنظر را بخوانید و بقیه کارها را مسئولان بخش آگهی انجام خواهند داد.نتایج سریع : با تبلیغ در مطبوعات می توانید سریع ترین نتایج ممکن را بدست آورید. از ساعات اولیه توزیع مطبوعات ، تماس ها آغاز می گردد. معمولاً غالب تماس ها  در روز اول چاپ، انجام می شوند و سپس در چند روز تماس ها متوقف می شوند.
  • قیمت معقول : هزینه دیده شدن آگهی در مطبوعات بسیار پایین است. بنابراین با صرف هزینه ای معقول می توانید محصول یا خدمات خود را به افراد زیادی معرفی نمایید. مثلاً اگر یک تبلیغ ۱۰۰۰۰ تومانی توسط ۱۰۰۰۰۰ نفر دیده شود، هزینه دیده شدن ۱۱ ریال به ازای هر نفر خواهد شد که نسبت به رسانه ها بسیار ارزان تر است.

معایب تبلیغات در مطبوعات

  • کیفیت پایین: معمولاً مطبوعات بر روی کاغذ معمولی و حتی نامرغوب چاپ می شوند و کیفیت چاپ نیز عالی نیست؛ مخصوصاً اگر از عکس استفاده می کنید، این موضوع بیشتر به چشم خواهد خورد.
  • شلوغی صفحات : یک تبلیغ کوچک شاید به راحتی در یک صفحه شلوغ گم شود معمولاً در هر صفحه مطبوعات ، صد ها تبلیغ چاپ می شوند بنابراین شاید تبلیغ شما  به اندازه کافی چشمگیر نباشد.
  • تأثیر کوتاه مدت: تأثیر تبلیغات در مطبوعات، معمولاً همان روز اول و چند روز بعد است. پس از چند روز، دیگر کسی با تماس نخواهد گرفت پس در زمان چاپ و روز  هفته، باید دقت کرد.

نظر خود را بنویسید

  • هنوز نظری برای این پست ارسال نشده است. اولین نظر را شما ارسال کنید!

نظر خود را بنویسید