انواع روشهای تبلیغات

انواع رسانه های تبلیغی غیر مکتوب

موفقیت تبلیغات در موفقیت محصول نقش بسیار مهمی ایفا میکند. و از جمله عوامل بسیار مهم در موفقیت تبلیغات نیز انتخاب رسانه تبلیغاتی مناسب است بینش مدیا در اين بخش به معرفي مهمترين رسانه‌هاي تبليغاتي غیر مکتوب و تاثیر آن بر مخاطب پرداخته است

تلویزیون

تلویزیون یکی از اثر بخش ترین رسانه ها در طول تاریخ بوده است. تلویزیون با ضریب نفوذ بالایی، پر مخاطب ترین رسانه کشور است. کسب‌و‌کارها می‌توانند به اشکال مختلفی تبلیغات تلویزیونی داشته باشند ازجمله آنها می‌توان به آگهی های متداول، رپرتاژ آگهی، مشارکت و حمایت مالی در ساخت برنامه ها وتبلیغات در شبکه های استانی (راهی ارزان تر و البته با اثرگذاری محدود‌تر) اشاره کرد.

رادیو

رادیو در میان رسانه های تبلیغی یکی از متداول ترین ابزارها است. رادیو با ویژگی های منحصر به فرد خود نظیر قابلیت سیار بودن، مطابقت با حال و هوای هرفرد و مهم تر از همه درگیری فعالانه مخاطبان با رادیو در برنامه های مختلف (در مقابل تلویزیون که رسانه ای انفعالیست)، شرایطی برای ایجاد رابطه صمیمانه و با سرعت زیاد میان شرکت ها و مخاطبان ایجاد می‌کند. کسب‌و‌کارهایی که تبلیغات تلویزیونی دارند می‌توانند با تبدیل موسیقی متن تبلیغ خود به یک تبلیغ رادیویی از این امکان بهره ببرند. زیرا تحقیقات ثابت کرده ۷۵٪ مصرف کنندگان با شنیدن تبلیغ رادیویی تصویر آن را در ذهن خود تصور می‌کنند در تبلیغات رادیویی نیز همان اصول تبلیغات تلویزیونی (اثر بخشی، ساعت پخش و…) حاکم است.

تبلیغات محیطی

یکی‌دیگر از شیوه های رایج در تبلیغات استفاده از فضا‌های محیطی است. بیلبوردها، استندها، تبلیغات در فضای مترو، اتوبوس‌ها، پخش تراکت، و… از انواع تبلیغات محیطی هستند.تبلیغات محیطی به دلیل اشکال متنوع خود می‌تواند برای کسب‌وکارها با بودجه های مختلف مفید باشد. هر کسب‌وکاری متناسب با بودجه خود و استراتژی های تبلیغاتی خود می‌تواند از این روش ها استفاده کند.

اینترنت

اینترنت دارای سریعترین رشد ارتباطات بازاریابی است و در حال تبدیل شدن به رسانه غالب بازاریابی در آینده نزدیک است. از مزایای رسانه های آنلاین می‌توان به هزینه پایین، هدفمند بودن، جهانی بودن، تعاملی، اثربخشی بالا (به دلیل امکان هدف گیری دقیق مشتریان بر اساس رفتارها، سوابق، علایق و جغرافیا) و… اشاره کرد. همچنین اینترنت این را امکانپذیر ساخته است که کوچکترین شرکتها به بازاری در گستره جهانی دسترسی داشته باشند.از انواع تبلیغات اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

بنرهای تبلیغاتی

پراستفاده‌ترین شکل تبلیغات اینترنتی، بنرها به شمار می‌آیند. تبلیغات بنری نقش بسزایی در افزایش قابلیت‌های تصویری نام‌ها و علائم تجاری دارند. بنرهای تبلیغاتی ، تبلیغات را در وب سایتهای خاص نمایش می‌دهند و معمولا بر اساس فروخته می شوند. از تبلیغات بنری برای گسترش نام شرکت ها میتوان بیش‌ترین بهره را برد و می توان آنرا بعنوان یکی از روش های مهم برند سازی اینترنتی یا برند سازی آنلاین نام برد.

بازاریابی موتورهای جستجو

موتورهای جستجو یکی از معمول ترین راههای افراد برای یافتن اطلاعات و محصولات مورد نظر می باشد. گوگل موتور جستجوی برتر در میان موتورهای جستجو است. تبلیغات مبتنی بر موتورهای جستجو (مانند جذابیت زیادی پیدا کرده است. زیرا هزینه پرداختی بر مبنای عملی خاص مانند کلیک می باشد و این نکته افراد را مطمئن می‌کند که کاربر واقعا تبلیغ را دیده است و ثانیا آن را انتخاب کرده است.در مجموع، تبلیغات مبتنی بر جستجو سریع، موثر است

بهینه سازی برای موتورهای جستجو: سئو، فرایندی است برای بهبود حجم مراجعه به وب سایت از طریق مرورگرهایی مانند گوگل و یاهو . برای یک وب سایت، ظاهر شدن در صفحه اول نتایج جستجو ایده آل است. عوامل مختلفی برای تاثیر بر محل جایگیری وب سایت‌ها مثل محبوبیت، محتوا و ساختار در جستجوهای طبیعی وجود دارد.

بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگی از قابل اعتماد ترین راه های ارتباط با مخاطبین است هنوزهم با همه ی معایب این روش، بازاریابی ایمیلی به عنوان یک ابزار مناسب مطرح است. البته در صورتی که کاربر خود علاقه مند به دریافت ایمیل باشد و نه ارسال کوکورانه . چرا که استفاده نادرست از این ورش و ارسال ایمیل به کاربرانی که‌مایل به دریافت این ایمیل ها نیستند نارضایتی کاربران را به دنبال دارد . نکته مهم دیگر شخصی سازی ایمیل است که اثرگذاری ایمیل را افزایش می دهد

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به نام وب دو یا محتوای کاربر ساخته نیز نامیده می شود، این کارکرد جدید وب امکان گفتگو و تعامل را میان افراد ممکن ساخته و به افراد قدرتی داده که قبلا در دست رسانه های متعارف بود. اگر کاربری از محصولی خوشش بیاید می‌تواند آن را تبلیغ کند(دقیقا همان روابط عمومی دربازاریابی) و از هزاران تبلیغ موثرتر باشد.

موبایل مارکتینگ

موبایل مارکتینگ یکی از روش هایی است که اخیرا در جامعه ایران رشد چشمگیری داشته، و دائما رو به رشد است. اگر این روش آگاهانه مورد استفاده قرار گیرد و باعث آزار و اذیت مخاطبین نشود (ترجیحا خود افراد درخواست ارسال پیامک را داده باشند) می‌تواند کارکرد های خوبی داشته باشد. اما باید به این نکته توجه نمود که این روش در برند سازی و تثبیت برند جایگاه خاصی ندارد و صرفا کاربرد اطلاع رسانی دارد و باید در کنار دیگر روش ها مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: DigiAd Conf



نظر خود را بنویسید

  • هنوز نظری برای این پست ارسال نشده است. اولین نظر را شما ارسال کنید!

نظر خود را بنویسید