تبلیغات در فضای اینترنت

تبلیغات درفضای اینترنت

تبلیغات فرایند ارائه اطلاعات درمورد کالا و خدمات به مشتریان است و مصرف کنندگان را ترغیب و متقاعد به خرید کالا می کند. می توان گفت این روش ارائه غیرشخصی اطلاعات است و اغلب با هدف تشویق مشتری برای خریدکالاها وخدمات شکل می گیرد. تبلیغات ازطریق رسانه‌های گوناکون انجام می شود که دراینجا تمرکز بر تبلیغات اینترنتی است.

با نمایش دادن نام تجاری، لوگوی شرکت‌ها، شعارهای تبلیغاتی درسایتها پربازدید می تواند به تحقق اهداف تجاری دست یافت، تبلیغات اینترنتی ابعاد مختلفی دارد که درصورتی موثر است که دارای مدل کسب وکار مناسبی باشد که موجب موفقیت آن کسب کار شود. یکی از این راه‌ها، تولید محتوای توسط ناشران است که باعث افزایش ترافیک سایت می شود و تمرکز باید بر تولید مطالب جالب و ارزشمند برای مخاطب باشد تا بتوانندباعث افزایش بازدیدشوند.سایت می‌تواند مبتنی بر جستجو در میان سایتهای گوناگون باشد و با طبقه بندی سایت‌ها، خدمات را به کسانی که درجستجوی مطلب خاصی هستند ارائه نماید که این روند سایت ها را درمعرض خرید تبلیغ دهنده‌ها قرار میدهد.

این تبلیغات به صورت بنری، نامه های تجاری، تبلیغات مبتنی بربازی و... شکل می‌گیرند. این بنرها حاوی پیام‌های تبلیغاتی شرکت‌ها هستندکه باعث افزایش میانگین کلیک‌ها می‌شوند وبا جزئیات اندک مخاطب را ترغیب به کلیک کردن می‌کند.

در تبلیغات مبتنی بربازی هزینه‌ی بیشتری صرف ایجاد و اجرا کار می‌شود زیرا نیاز به تکنولوژی چند رسانه‌ای وجود دارد با توجه به این که این نوع تبلیغات درجلب توجه مخاطب بسیار موثر است، اما مخاطبین خاصی دارد و این باعث محدودیت در این روش می‌شود.

روش دیگر استفاده از تبلیغات به وسیله پست الکترونیک است که به طور معمول شرکت‌ها پس از برسی و هماهنگی محتوای خاصی مرتبط با علاقه مندی گروه هدف را تهیه کرده و برای آنها ارسال می‌کنند که معمولا با کسب اجازه از مخاطب و به صورت دوره ای خواهد بود با توجه به سادگی دسترسی به این روش ابزار ارزان و اثر بخشی به شمار می‌آید اما علی‌رغم فواید آن با توجه به اینکه مخاطبان تعداد زیادی پست الکترونیک حاوی تبلیغات دریافت می‌کنند باعث ایجاد تاثیرات منفی در مخاطب شد که عموما نامه ها را حذف می‌کنند وهمچنین دراین روش بررسی نرخ کلیک اندکی دشوارتر است.

تبلیغات نا خواسته اصولا تبلیغاتی است که ببینده را به اجبار در معرض قرار میدهد همانند تبلیغات تلویزیونی که در میان برنامه‌ی مورد علاقه مخاطب ارائه می شود برعکس تبلیغات اختیاری که مخاطب برای دیدن و خواندن آنها حق انتخاب دارد. حال در اینترنت هر دو روش امکان پذیراست بنرهاي تبليغاتي مانند تبليغات روزنامه‌ای است و می‌توانند به طور معمول بصورت اختياري ديده شوند، هرچند که گاهي به دليل اينکه تقريباً درتمام صفحات وب ارائه شده اند مورد اعتراض قرار می‌گيرند استفاده برخي از کاربران اينترنت از نرم افزارهاي مسدود کننده نمايش بنرها گواه اين امر می‌باشد که در سالهای اخیر استفاده از این مسدود کننده‌ها افزایش یافته و این تبلیغات ازمحبوبیت کمتری برخوردار است.

 

 

نظر خود را بنویسید

  • هنوز نظری برای این پست ارسال نشده است. اولین نظر را شما ارسال کنید!

نظر خود را بنویسید